...stretar på i oförtruten takt, timmarna springer o dagarna går..."ska bara"...är ett uttjatat uttryck och tidsoptimisterna kämpar på

torsdag 7 april 2011

....ont i ett mattehjärta...

Jag har en vän, en mycket kär vän trots att vi egentligen inte umgås, eller jo vi umgås ju på nätet liksom...via hennes blogg och nu även på "fejjan". Vi har faktiskt träffats också, fast det var ett tag sedan...innan hon blev mig så "kär".

Hon är otrolig med kameran - med orden - med penna och papper...man vill liksom inte missa ett enda av hennes blogginlägg! Jag har köpt ett av hennes alster hitintills och väntar nu på att något fler skall "tala" till mig!

Hon har just drabbats av den jobbiga baksidan med våra älskade "pälsklingar", när de inte längre orkar vara med oss hussar och mattar här på jordklotet och som den bästa av mattar hon är, klev hon utanför sitt eget hjärta och tog det jobbigaste av besluten - för sin RUT s skull!

Läser hennes ord och tårarna rinner (läs forsar) medan minnena kryper över mig och jag beundrar hennes styrka - tänk om fler djurägare vore så kloka! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar