...stretar på i oförtruten takt, timmarna springer o dagarna går..."ska bara"...är ett uttjatat uttryck och tidsoptimisterna kämpar på

måndag 5 september 2011

Måndag morgon...

Frukost å "pepptalk" med mig själv för att komma igång. Seeeg känner jag mig efter gårdagens flängande å sena hemkomst.

Mitt på dan for Elin o jag till stan första gången, ut mot Skön för att kolla in ett par "nya" skridskor, ja de är naturligtvis begagnade - inte sjutton har jag råd att köpa nya varje höst. De passade på foten så vi tog de för provåkning. Till Elins stora lycka hade de en klänning oxå, med mycke paljetter å bling - till bra pris dessutom...frågan är eg bara när hon ska ha den??? Jaja, DEN lär räcka några år iaf, för det är bra stretch i tyget :-)


Lyckligtvis passade skridskorna oxå, så nu hoppas jag att fötterna håller sig lugna ett tag!!

Efter träning var det blixthandling av lite massäcksmat, å sen hem för att äta lite också innan vi vände åter till "la stada" för lite kultur! Close Up Rhapsody med Robert Wells, LaGaylia, Geir Rönning å Jörgen Mörnbäck!!!

Vilket drag!!! Å vilka röster!!!

LaGaylia hade vi ju hört tidigare, hon är ju helt otrolig på scen, så mycket musikalitet å glädje!! Geir va absolut i samma klass, tyckte ju han var bra redan på tv men det kommer inte i närheten av att se honom live! Mörnbäck är en allkonstnär - sjunger, spelar både piano o trummor och imiterar samtidigt :-) En trevlig kväll som var ALLDELES för kort!!

Massäcken fick vi ta innan hemfärd, medan alla andra dårar köade som stressade lämlar från parkeringen, fattar inte att folk har sååå jävla bråttom hem. Det är helt makalöst vilket dåligt uppförande folk har på såna här tillställningar, många kliver upp å börjar gå innan sista tonen ens har tagits - å inte skäms de heller!!!

Nu måste jag nog starta dagen på riktigt :-)

Kramizar Ina @ iFån:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar