...stretar på i oförtruten takt, timmarna springer o dagarna går..."ska bara"...är ett uttjatat uttryck och tidsoptimisterna kämpar på

torsdag 29 september 2011

Morgonkaos...

jag är ju inte den piggaste o trevligaste på morgonen - det kan min familj intyga!!

Igår och idag har jag dock använt mig av mitt "vuxenmammamorgonhumör" - lugn, sansad och hjälpsam alltså ;-)

Igår var det lägerdag för Elin = massäck för en hel dag, då hon absolut vägrar äta skollunchen!!
Alltså ställer mamman upp och kokar varm choklad, kollar att sittunderlag är med och förmanar om gummistövlar på fötterna...det finns ju faktiskt orm i skogen :-) Lyckades också få lilla damen att förstå att nyaste halsduken o fjortonvarvsarmbandet med pärlor kanske inte var nödvändigt/lämpligt på en sån dag!! (fick sedan bekräftat på fejjan att fler haft liknande "samtal" under morgonen!! )

Det var alltså en välklädd Elin som lämnade hemmet, med ryggsäcken så full av massäck att hon troligen skulle kunna klara sig ett helt dygn - man vill ju vara på den säkra sidan!!

Idag gällde det skolfoto - jojo, det minns man ju faktiskt lite om. Helst ska de ju vara nya kläder, läckraste frisyren o bästa smyckena.... Nja, vet faktiskt inte om vi lyckades riktigt...men det är ju inte lätt när bästa byxorna fortfarande ligger i tvätten (usch på mamma...) och strumpbyxorna uppvisar otäcka hål just den häääär morgonen!!

Tror fröken var nöjd när hon gick ändå, bara hoppas nu då att hon kan le lite vackert idag (trots att fotografen troligen är störtlöjlig) och att de INTE har gympa före foto!!


Kramizar INA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar