...stretar på i oförtruten takt, timmarna springer o dagarna går..."ska bara"...är ett uttjatat uttryck och tidsoptimisterna kämpar på

torsdag 29 september 2011

Jubileumsmiddag...

Insåg kanske att nån var lite nyfiken på vad jag gjorde i Stockholm förra veckan!
Jag var ju ner på Ekonomimässan - programleverantörer, kursanordnare o bokförsäljare, var några av de "utställare" jag kikade på. Meen, kan väl säga att det inte var den roligaste delen av besöket, tyvärr så blev jag lite besviken på att mässan var så liten ...så vi går direkt på höjdpunkten!!

SRF (Sveriges Redovisningskonsulters Förbund) firar 75år iår och med anledning av detta anordnades en Jubileumsmiddag...på Vasamuseet! Eftersom jag åkt ner själv hade jag bjudit med mig min tremänning Anders som sällskap till kvällen, utmärkt chaufför dessutom (så slapp jag bussen...).

Alltså, vilken otroligt häftig lokal att vara i för ett sånt här eveneman. Insåg när vi gick runt där att det var måååånga år sedan jag tittade på skeppet, så många att det var i det gamla museet dessutom :-)

Att det dessutom gick att äta där var en total nyhet för mig...
Såååå häftigt att sitta runt skeppet och äta och dricka gott - för så god mat är det längesen jag åt, å i synnerhet på restaurang faktiskt. Tycker lätt man blir besviken på att maten inte motsvarar förväntningarna man får av menyn, men så var inte fallet här!!
Tyvärr blev det inga egna foton...är ju inte riktigt nöjd med kameran i fånen, å kände väl dessutom kanske att det inte riktigt var på sin plats att börja blixtra... Men jag looovar, det var precis så gott som man förväntar sig när man läser menyn och dessutom enkelt men mycket vacker upplagt.

Underhållningen under middagen bestod av Romeo & Julia-kören samt en riktigt duktig imitatör (som jag naturligtvis glömt namnet på) och efter spelade Casanovas upp till dans för den som ville det! En synnerligen trevlig kväll och absolut ett minne för livet!

Tror kanske tom att jag ska ta med mig Elin ner för att gå på lite museum...


(glömde ju att tala om att alla foton kommer från Vasarestaurangen - se mer här!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar