...stretar på i oförtruten takt, timmarna springer o dagarna går..."ska bara"...är ett uttjatat uttryck och tidsoptimisterna kämpar på

lördag 4 februari 2012

Ingen fara på taket!!

Skojade lite med er (och mannen) i mitt senaste inlägg om renoveringen, det var inte så illa som jag lät er tro! Det fanns en helt logiskt förklaring till det hela eller egentligen två:

- det var dags för eldragning i badrummet uppe och elcentralen sitter i källaren
- i det här huset gör man allting ordentligt!

De två sakerna tillsammans föranledde rivning av vägg i toan nere och lite rivning (men mest flyttande av saker) i källaren. Elrör, vattenrör och avlopp gick nämligen ner bakom väggen där.


Ni kanske minns "inte som Timell" också, alla de där elrören och regeln mitt i nya dörröppningen! Kan meddela att alla de till vänster hörde till de gamla el-elementen (som ersatts av vattenburet för ett antal år sedan) och kunde helt sonika plockas bort. Så kunde elektrikern dra nytt till alla nödvändigheter man behöver i ett badrum (golvvärme, takspotar, handdukstork...), mannen har också bestämt sig för att byta ut avloppsrören, nu när allt ändå är tillgängligt. Dragningen i källaren lämnar dessutom en hel del att önska :-/


 Snaaaart får vi välja kakel :-)

Ser inte riktigt fram emot det dock, av erfarenhet vet jag att vi har DYYR smak! Mannen erbjöd sig att välja själv, men jag nappade inte på det då jag misstänker att han fortfarande vurmar för terracotta och sjösten...hmm, nä vi får nog gå en rond i butiken istället!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar