...stretar på i oförtruten takt, timmarna springer o dagarna går..."ska bara"...är ett uttjatat uttryck och tidsoptimisterna kämpar på

söndag 5 februari 2012

Slö, slöare, slöast!!

Å herrejisses vilket menlöst inlägg det blev, försöker skruva till det lite iaf!!

Men så kan man väl sammanfatta min helg! Eftersom jag är en fjant när det kommer till sjukdom (ingen ide att hymla, finns för många vittnen) så innebär halsont, kli i öran och huvudvärk soffläge ALL TIME, iof var väl inte mannen särdeles sugen på uteaktivitet heller i denna kyla så elda kakelugnar och trycka i soffhörnet blev gårdagens familjeaktivitet.

Fattar inte folk som promt måste ut trots massor av minusgrader, här rastades hunden samtidigt som ved hämtades och pannan kollades (av mannen alltså...) Jag finner ingen anledning alls att gå ut om termometern visar mer än minus femton och Tilja är ju fostrad i den andan, så vi tryckte hårt i var sitt soffhörn!!

MELODIFESTIVALEN är ju ett synnerligen omtalat evenenmang, lika älskat som hatat och många erkänner inte ens att de tittar - äsch, va fan, jag har ju fått pensionärs- resp kärringstämpeln flera gånger om redan så en mer eller mindre. Tittade naturligtvis och förundrades (man borde väl sluta förvånas tycker man..) över bidragen - vem är det som bestämmer vilka som får vara med?? Eller är jag verkligen såååå off?? Bananen, en stor bäbis och Torsten som ser vansinnig ut - märkligt när Sverige är omtalat för att vara duktiga på musik... Va sa ni??? Näää, jag röstar aldrig ;-)

Dagens höjdare, sockerkaka m hallon å lättvispad grädde - nästa vecka tänker vi på vikten ;-)


Gårdagens höjdare var pärgratängen med älgköttet, men det åt jag opp innan kameran hann me!!!


Kramizar Ina @ iFån

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar