...stretar på i oförtruten takt, timmarna springer o dagarna går..."ska bara"...är ett uttjatat uttryck och tidsoptimisterna kämpar på

onsdag 9 maj 2012

Mitt i veckan...

Onsdag - lillördag - dagen mitt i veckan...här händer iaf inte mycket upphetsande!

Deklarerar och bokslutar, får iväg en o annan faktura och lyckas även skicka iväg lite pengar - jepp, det är min vardag det!

Fick hem mina traderade plastprylar igår - helt klart riktiga fynd - riktigt fräscha saker för en lämplig peng! Nu kan mannen o dotra ha med mackor igen (Elin äääälskade den gröna å mannen struntar i färgen!)

Utvecklingssamtal för liten stor jänta - FIIINA resultat genomgående, men så har de en kalasfröken och hela klassen har fina resultat. Vi har en liten stötesten bara, fröken och jag är helt överens om att bra handstil är trevligt - Elin tycker det duger som det är (det tycker alltså inte vi...) och eftersom kraven i skolan numera "bara" är läsligt, så kan inte fröken heller kräva mer :-( Jag fortsätter alltså gnata om detta hemma - troligen till ingen nytta, men jag tjures på!!
Inte mycket mer att rapportera, dags att återgå till arbetet



2 kommentarer:

  1. Ja jag ska inte säga nåt. Skrev sååå fint när jag var yngre, nu stressar man hela tiden så att jag knappt kan läsa själv vad det står... Typiskt läkare-/apotekarstil helt enkelt. Och det är ju inte jobb jag har....
    Önskar dej en fortsatt fin torsdag!
    Kram LC

    SvaraRadera
  2. Önskar dej en härlig helg med familjen!
    Kram LC

    SvaraRadera