...stretar på i oförtruten takt, timmarna springer o dagarna går..."ska bara"...är ett uttjatat uttryck och tidsoptimisterna kämpar på

måndag 14 maj 2012

så blev det måndag igen

Hmm, inget golv blev lagt o garderobsflytten är inte heller gjord...men nåt har vi väl gjort ändå i helgen?! Mannen har skruvat o svurit över flishuggen mest hela helgen å jag tycker jag har varit i rörelse hela tiden jag å :-) Inte alltid det syns så väl vad man gör!

Avslutade iaf söndagkvällen med ett tvärryck o städade av i sovrummet och bäddade rent mmmm myysigt med rena lakan, ibland önskar jag att jag iddes mangla också - DET är extraplus. Mysigast är ju mormors gamla handvävda lakan, med monogram och spets, som blir nästan stärkta när de manglas, kanske man skulle ta fram de igen :-)

Snodde ihop en banankaka också, men glömde naturligtvis fota - inte kommer jag ihåg det när jag är i gasen heller!

Trevlig måndag på er, skönt med kortvecka o långhelg - hoppas få mycket gjort då istället. Syrran kommer iaf hem med familjen, tror de är inbokade på ve'backen på lördag...


1 kommentar:

  1. Jamen så bra då! Då "snor du ihop" en banankaka till i helgen också?! Har ff lite kravings efter den eftersom jag misslyckades själv. Vet ju hur goda dina blir!
    Snäääääääälllllla!!!

    Och vi kommer hela högen och hoppas på god mat och livat utav bara helvete, som vanligt alltså :-))

    Pöss på're

    SvaraRadera