...stretar på i oförtruten takt, timmarna springer o dagarna går..."ska bara"...är ett uttjatat uttryck och tidsoptimisterna kämpar på

tisdag 8 januari 2013

Välkommen tisdag...

Heldag i stan igår bla = trött... orkade absolut inte kravla mig ur sängen 06.15 som väckarklockan föreslog...snooozade ett antal gånger och vaknar med ett RYCK!!! - klockan visar 07.29 och det är aldeles tyst i huset. Fan, vi har försovit oss och bussen går om tjugo minuter..."och jag som inte har motorvärmaren i...å var har jag kläderna och hur får jag upp ögonen så jag ser något...irrar runt som en huvudlös höna" 


Just då kommer E upp och rafsar på sig kläderna (tror faktiskt hon lagt fram de igårkväll) och eftersom hon är som en liten vessla på morgonen till skillnad från sin mor så fixar hon både att äta frukost och hinna med bussen.

Välkommen tisdag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar