...stretar på i oförtruten takt, timmarna springer o dagarna går..."ska bara"...är ett uttjatat uttryck och tidsoptimisterna kämpar på

måndag 22 december 2014

Inte lätt med "nya" frukter...

Hahaha, vet ni vad jag just har insett!? Marmeladen jag gjorde häromdagen blev ju inte alls på fikon utan dadlar. Skitgod var den iaf, men jag ska nog ta och prova rätt liten sötsak så snart jag kan hitta vad jag egentligen ska ha!! Dadlar till vänster å fikon till höger :-)


Idag har det bakats och misslyckats, minimuffinsarna sitter fast i formarna och kladdkakan vällde ur formen :-) Förhoppningsvis blev Elins ischoklad bättre, men den har inte stelnat ännu.

Spiran haltar och inte förrän mannen med hökögon kom hem upptäckte vi varför - ett skavsår mellan tårna! Jaja, lär förhoppningsvis inte kräva veterinärvård iaf, i värsta fall får vi gräva fram tratten ur gömmorna så hon "kan" låta det läka ifred!

Nu, är det godnattdags - GOD NATT å suss gott!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar