...stretar på i oförtruten takt, timmarna springer o dagarna går..."ska bara"...är ett uttjatat uttryck och tidsoptimisterna kämpar på

söndag 24 maj 2009

Det händer mycket på en vecka...
och ibland tror jag det händer extra mycket hemma hos oss...


Så här såg det ut i måndags när jag kom hem från jobbet i stan... det är absolut livsfarligt att ge karlar fria händer!!! Att man inte lär sig någon gång att vi sällan menar riktigt samma saker när vi pratar - trots att vi använder samma ord!!!


:O :O :O :O :O

I början av grävningen så funderade jag ju om de skulle gräva på båda sidor om huset samtidigt - nä, vi gör ju färdigt på den ena sidan först - löd svaret! Färdigt för min man o grävare L, har uppenbarligen inte samma betydelse som färdigt för mig!! Hmm, nu fick man parkera bilen efter vägkanten några dagar och kliva i blötgräset för att ta sig in och ut!!! I onsdags och i fredags gick lastbilarna i skytteltrafik med bärlager så nu börjar det likna en gårdsplan och bilen kan åter parkeras normalt. Imponerande nog har även en trapp kommit på plats, var lite orolig ett tag att jag skulle måsta anta skepnaden av en bergsget... tror inte den skulle klä mig särdeles bra...!!!




I övrigt har arbetsveckan överskuggats av det hysteriskt senfärdiga systemet jag jobbat med under måndag och tisdag, den stress man upplever när "klicken" inte ger det effekt man önskar kan inte vara hälsosam... i synnerhet inte om man måste genomlida längre tidsperioder!!!

Som tur var har även min vecka avslutats med lite ledighet - åtminstone från datorn!!! Lillasyster med familj har varit uppe så då har vi ju rännt över dit med jämna och ojämna mellanrum... Härligt med familjesammankomster, vi är ju så måttfulla och dämpade - mhuuhaaaa, trodde ni ja!!! Finns troligen ingen familj som kan föra sånt oväsen under en helt vanlig middag OCH tycka att det är normal samtalston dessutom!!!

Svägerskan och jag har dessutom aktiverat våra hundar till max... och oss själva också.... tre flugor på en smäll!!! nöje...motion...träning - allt i ett så att säga. Vi har lagt blodspår tre dagar i rad... en riktig intensivstart på säsongen... Båda hundarna har skött sig utmärkt, snudd på exemplariskt, och mattarna har lärt sig nya läxor varje gång!!!


Så för er som funderat lite varför fru Sjölund har vimsat fram och åter på byskogen och sett mer än lovligt mullelik ut, så har ni nu fått förklaringen!!!

Förra veckan avslutades ju med IKEA hela söndagen... no comments... först handla och sedan montera lika länge... alltid lika kul - NOT!!! - men vad gör man när plånboken bestämmer. Det var ju Elin som skulle få lite ordning hos sig - mamman har ju insett svårigheten i att hålla ordning, när man ingenting har att hålla ordningen I!!!! Och duktig som jag är, hrrmmm...hade jag i förväg bläddrat i katalogen - måttat på hennes rum - och räknat ut allt in på millimetern - jodå, sån är jag!!!


Och det höll.... ända tills käre storebror lite lätt konstaterar att "den där hyllan tänkte du alltså flytta på varje gång Elin har kompis som sover över...".... J****R... glömde ju bort att hennes säng blir dubbelt så bred då!!! Usch va' surt att få börja om med tänket...jag som var helt på det klara med hur allt skulle bli och dessutom räknat ut att jag kunde klara av allt SJÄLV!!!! Surt sa räven om rönnbären - bara ropa på T då igen - kom hit o hjälp mig... jag klarar mig inte själv!


Till slut kom vi i alla fall på en mycket bra lösning - och så här blev det...

...helt klart är det inte, men en god bit på väg... nu återstår bara andra sidan av rummet och GARDEROBEN...Huu - inte före semestern...


Funderar på om man kan låna ut barnet en vecka eller två!!! och gå in med sopsäck och en stor portion tålamod...då blir det nog BRA!!! enligt mamman i alla fall... lilla fröken har nämligen ärvt pappans "samlargen" och kan inte kasta minsta lilla pappersbit ens!!!


Nu börjar nedräkningen till måndag morgon...till tandis först uschuschusch och sen jobba...hoppas verkligen systemet har kommit igång nu - annars åker jag hem!!!, på en gång alltså :)


See you soon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar