...stretar på i oförtruten takt, timmarna springer o dagarna går..."ska bara"...är ett uttjatat uttryck och tidsoptimisterna kämpar på

lördag 28 november 2009

Advent i nästan hela huset!

Japp, har städat och piffat hela dagen och det blev så fiiint i mina fönster. Balanserade på en skör tråd ett tag då jag upptäckte att den ena ljusstaken till köket inte längre fanns...hmm var har jag gjort av den då??? Insåg efter ett tag att eftersom allt annat fanns där det skulle så måste den ha gått sönder...
Så i år blir det inte som alla andra år... det brukar det aldrig bli i och för sig...jag kommer ju inte ihåg från år till år!!!  Blir nog lite fler nyanskaffningar också... kanske en stor stjärna till vardagsrummet och eventuellt nåt nytt till köksfönstren (de var inte snygga de jag hade på reserv, men de lyser...)


Blev sedan belönad med smaskig middag - älgfilé med klyftpotatis o pepparsås, avrundat med ett glas rött - MUMSMUMS. Filén var för dagen lite extra marinerad då Tilja lyckades norpa den i ett obevakat ögonblick...färdigpepprad och halvfrusen var den och det var kanske räddningen för oss... hon tuggade inte i sig den direkt utan bar iväg med den å jag lyckades rädda den!!!

Nu är det soffan och DANSBANDSKAMPEN som gäller (jag har lite beslutsångest... vill ju se hästarna i Globen också...men familjen röstade å jag förlorade!!!) Kanske kan man hitta en glögg-flaska någonstans bland hyllorna också, det skulle vara gott.

Bjuder på mina adventsfönster... inte lätt att fota så det blir så mysigt som det verkligen är... tror jag ska gå en fotokurs!!










Slänger in bilder på de nya gardinerna i sovrummet, jag är såå nöjd med de... fast jag måste nog göra nåt åt sängkläderna, sängen, tapeterna å...







2 kommentarer:

  1. Mysiga gardiner du hade till matrummet, så gulliga :-)
    Cissi

    SvaraRadera
  2. Hehe...Bus-Tilja! Det liknar en incident jag hade med syster Uma en gång... jag stod och skulle dra lös en skiva bacon från paketet( de sitter ju som ihop...tittade inte riktigt på vad jag gjorde eftersom stekpannan var igång...jag drog i baconskivan och när den liksom släppte från förpackningen hade jag helt plötsligt ingen skiva i handen längre...hade missat att uma satt brevid och tittade på...hon sög in baconet som lady & lufsen suger in spagetti...tror inte ens att hon tuggade...men hon såg mycket nöjd ut!

    SvaraRadera