...stretar på i oförtruten takt, timmarna springer o dagarna går..."ska bara"...är ett uttjatat uttryck och tidsoptimisterna kämpar på

fredag 20 november 2009

Äntligen FREDAG...

Inte för att det egentligen spelar någon roll denna vecka, har ju liksom legat i soffan o glott på dumburken mest hela tiden!

Känner mig lite piggar nu i alla fall - så länge jag håller mig lugn i soffhörnet - försöker jag göra någon större ansträngning hostar jag som en tok o får astmakänning också! Alltså, det blir sansade ansträngningar i helgen också... kortpyssel, gardinsömnad, lönebearbetning, fakturering... jahaja, nästan som en vanlig helg alltså.

Nästa helg är det visst första advent, undrar lite hur man ska hinna få advent-klart i hemmet då... jaja, kan ju alltid kasta upp lite julgardiner å några stakar i fönstren så ordnar sig säker resten också... strax före jul eller nåt. Har ju nya, supersnygga gardiner till sovrummet - de ska upp nu i helgen å bacillerna ska städas ut.. om det så tar mig hela helgen ;-)...

All ställning har plockats ner runt verkstaden nu, så bara vädret tillåter måste jag nog ut med kameran och fota lite, det blev kanonsnyggt med de fyrkantiga stuprören o hängrännorna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar