...stretar på i oförtruten takt, timmarna springer o dagarna går..."ska bara"...är ett uttjatat uttryck och tidsoptimisterna kämpar på

onsdag 18 november 2009

Svin eller inte???

Jag har funderat lite på det här med svininfluensan, jo jag vet - det heter "nya" influensan för det har inget med svin att göra....



Visst är de lite söta då, den till vänster liknar Sigrid faktiskt (men det är en annan historia, kan berätta om nån vill läsa...)

Åter till influensan... jag tror faktiskt att vi har den "nya" - helt ovetenskapligt har jag kommit fram till det därför att jag är sååå hungrig... magen kurrar hela tiden och jag är sugen på allt som reklamen visar på TV... och jag brukar inte ens vilja se åt mat när jag är sjuk (är ju ingen matentusiast annars heller...).

Apropå ovetenskapligt... jag kan inte tycka att 51 barn är en tillräcklig grund för att säga att även små barn kan ta vaccinet...även om jag inte minns så jädra mycket från gymnasiet så minns jag i alla fall det, att för att något skulle vara vetenskapligt bevisat så krävdes det REJÄLA underlag!!!

Jaha, så har man glott på Grey's och bölat igen, kan de inte göra ett avsnitt där man slipper förvandlas till nåt som skulle kunna delta i en "wet-t-shirt-tävling"...



2 kommentarer:

  1. Hahaha.. har hört att man kan vara gravid eller något när man konstant är hungrig ;)
    Själv har jag konstaterat att det är mest troligt att drabbas av svininfluensan om man har ett svin i familjen.. det har mest troligt varken du eller jag så vi går nog säkert? Men för säkerhetskull har jag bestämnt mig för att ta sprutan i alla fall..Kanske kan den förhindra att sussuggan kommer fram vid PMS anfallen?!
    KRam "toksia-folke"

    SvaraRadera
  2. Mhuhaaaa, noo bebis på G - helt säkert!!
    Sicken tur att denna influensa inte kom för några år sedan då, när vi hade en hel hoper svin här då!!

    Tänker också ta sprutan, bara jag blir frisk - vill inte ha nåt som går ner i luftrören mer än denna har gjort... borde kanske ha tagit sprutan redan tidigare då jag faktiskt har astma (fast det brukar jag glömma...) ;-)

    SvaraRadera