...stretar på i oförtruten takt, timmarna springer o dagarna går..."ska bara"...är ett uttjatat uttryck och tidsoptimisterna kämpar på

onsdag 3 februari 2010

Apropå vinter o 4-hjulsdrift...

En vän har varit i diket idag...pga av en mötande som betedde sig som en idiot!! Allt gick bra, för övrigt.

Denna händelse triggade mitt minne...en liknande händelse för sisådär en 10-12 år sedan, medan vi fortfarande bodde på Dackebränna...ännu smalare väg än nu... På väg till byn, i en av de sista backarna, möter jag STORA slambilen på väg uppför, åtminstonde trodde han att han var jättestor...och inte kunde han hålla ut ordentligt heller!!!...jag fick alltså ta i diket...ordentligt ner i diket, där jag blir sittandes, rabblandes alla fula ord jag kan....och inte stannar fanskapet o kollar hur det gick heller...arg som ett bi, kliver jag ut o får traska tillbaka uppför backen för att BE om hjälp att komma upp på vägen..."jamen, du har ju fyrhjulsdrift (lilla gumman...), det är väl bara att köra upp..." är vad jag får till svar!!! vilket inte direkt har en lugnande effekt... Hade en tercel på den tiden, 4-hjulsdriven och kanon i skitväglag, men.. som jag vänligt och sansat (!!!)...upplyste honom om...DET SPELAR INGEN ROLL ATT JAG HAR DRIFT PÅ ALLA FYRA OM INGET AV HJULEN HAR MARKKONTAKT...!!!!!


En liknande händelse, fast med bättre utgång... är när jag kommer runt kurvan (i samma backe..)  och möter en baklastare med ortens klaart STÖRSTA skopa fram!!!     HJÄÄÄÄLP, vart ska jag ta vägen...finns inte plats för mig...nuuu smäller det....åssså hade vi passerat varandra!!!   Jag fattar fortfarande inte riktigt hur det gick till, min minnesbild är att skopan upptog heela vägbredden, så enda förklaring är att han hade en magisk knapp som förminskade den i sista sekunden ;-)) (japp, jag gillar Harry Potter också, hehe)






2 kommentarer:

  1. Men huga! =S

    Jag hade nog strupit bilföraren som jag mötte om jag hade fått tag i honom...

    Fy fasen hur illa folk kan bemöta en när man ber om hjälp =( Det är ju hårresande när man hör om sånt...

    Skönt att det gick bra för dig också! Även fast det var länge sedan...

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Halloj!
    Tack för titten på bloggen såg din fråga om mina bilder .. Jag använder phtoshop då jag trixar med dom , jag har en version av elemnets 5 den är lite begränsad men på svenska ... den andra jag har är CS4 men den är på engelska och lite jobbigare att jobba med , men kul är det att lägga lite effekter på bilderna .
    Trevlig helg
    Camilla o Tuffa

    SvaraRadera