...stretar på i oförtruten takt, timmarna springer o dagarna går..."ska bara"...är ett uttjatat uttryck och tidsoptimisterna kämpar på

onsdag 22 september 2010

Fröken "jag vet" har slagit till igen!!

Så har det då hänt!!
Denna dialog utspelar sig nästan varje morgon hemma hos oss, Elin är vaken rätt tidigt och hinner därför sitta i soffan o mysa med Tilja och titta på TV. Villkoren är att hon är helt klar för att sen bara gå till bussen...

Jag: Har du koll på tiden (så du inte missar bussen...)?

Elin: Jadå!

Tio minuter senare...

Jag: Har du koll på tiden?

Elin: Jadå, jag går ut kvart i..

Jag: Klockan är kvart i nu!

Elin: Nej, den är inte kvart i än (hon tittar på tv-klockan)

Jag: Den i köket är det...

Fem minuter senare brummar den stora blå skolbussen förbi!!!

Elin: Meeen, den är ju bara kvart i !!!

Jag: Men jag har ju sagt att bussen inte går så exakt på tiden (och den i köket är faktiskt tio i nu...) Vore ju bra om du kunde lyssna på mig någon gång...

Elin får börja gå, mamma kommer efter o försöker under färden till skolan (som aldrig gått så långsamt...) få lilla fröken "kan bäst" att förstå att man måste ha lite marginaler...

Jag: Vad har du lärt dig nu då??

Elin: Vadå? Ingenting!!!

Jag: Arghhhh

...

2 kommentarer:

  1. hahaha!!! vem är hon lik tro...envisa ;)

    SvaraRadera
  2. Hahahahaha
    Kan inte annat än skratta :-)
    Kram på er
    Cissi

    SvaraRadera